speeltuintjes

ChristenUnie wil buurt betrekken bij onderhoud speeltuintjes

Als het aan de ChristenUnie ligt komt het college van B&W met een voorstel om de buurt te betrekken bij het onderhoud van de speeltuintjes. Onderhoud is duur, zeker als de gemeente het uit moet voeren, daarom Als het aan de ChristenUnie ligt komt het college van B&W met een voorstel om de buurt te betrekken bij het onderhoud van de speeltuintjes. Onderhoud is duur, wordt het vaak uitgesteld. Dit, tot ergernis van de buurt. De ChristenUnie stelt voor om de buurtvereniging hierbij te betrekken, uiteraard op basis van vrijwilligheid en tegen een vergoeding.

“Urkers zijn netjes en schoon op hun buurt. Ze zijn vaak verenigd in een buurtvereniging. Met dit voorstel kan er geld verdiend worden voor de buurtvereniging door zelf het onderhoud van de speeltuintjes ter hand te nemen met vrijwilligers. De gemeente is goedkoper uit, de buurt blijft evengoed netjes en de buurtvereniging verdient er wat mee.” aldus fractievoorzitter Albert Woord.