Feb 2015

ChristenUnie op bezoek bij de zeekadetten

dus
Zaterdag 14 februari mocht de  ChristenUnie te gast zijn bij het Zeekadetkorps te Urk.
We vielen van de ene verbazing in de andere.
De jonge stichting beschikt inmiddels over een heus schip waar met veel liefde door de vrijwilligers en de kadetten veel werk verzet word.
Een hele verantwoordelijke en maatschappelijke taak wordt hier verricht.

ChristenUnie voor maritieme ambities van Urk

IMG_8645
ChristenUnie-politici Arie Slob (Tweede Kamer), Peter van Dalen (Europees Parlement) en Louwe Post (Provinciale Staten) waren vrijdag 6 februari te gast op Urk. De ChristenUnie maakt zich sterk voor de economische ontwikkelingen van Urk en Noordelijk Flevoland.
Gezamenlijk willen zij zich inspannen om de kansen die er liggen vorm te geven.
Om dit kracht bij te zetten hebben zij samen met fractievoorzitter van Urk, Albert Woord een intentieverklaring ondertekend, waarin zij zich uitspreken zich maximaal in te zetten voor de ontwikkeling van de nieuwe maritieme servicehaven. Het werd duidelijk dat hiervoor breder gekeken moest worden binnen alle facetten van de maritieme sector, inclusief de doorgang bij Kornwerderzand en de aansluiting van de vaargeul om de binnenhavens beter toegankelijk te maken.

Louwe Post, kandidaat voor de Provinciale Statenverkiezingen van 18 maart, is blij dat de ChristenUnie zich op alle niveaus wil inzetten voor Urk. "Wij zijn al decennia actief in de visserij en maritieme industrie. Om toonaangevend te blijven, moeten we deze nieuwe kansen benutten," zo licht de voormalig wethouder op Urk toe. "Zo geven wij een nieuwe impuls aan de economie en werkgelegenheid in noordelijk Flevoland."